Top 15 alimente bune pentru rinichi

alimente bune pentru rinichi

Cercetătorii descoperă din ce în ce mai multe legături între bolile cronice și super-alimentele bune care pot preveni sau te pot proteja împotriva oxidării nedorite a acizilor grași.  Aceste alimente previn deci afecțiunea care apare atunci când oxigenul din corpul tău reacționează cu grăsimile din sânge. Oxidarea este un proces normal pentru producerea de energie și multe reacții chimice în organism, dar oxidarea excesivă a grăsimilor și a colesterolului creează molecule cunoscute sub numele de radicali liberi care vă pot deteriora proteinele, membranele celulare și genele. Bolile de inimă, cancerul, boala Alzheimer, boala Parkinson și alte afecțiuni cronice și degenerative au fost legate de deteriorarea oxidativă. Aceste alimente pentru rinichi sunt de fapt bune tot corpul, pentru sanatate in general.

Cu toate acestea, alimentele care conțin antioxidanți pot ajuta la neutralizarea radicalilor liberi și la protejarea organismului. Multe dintre alimentele care protejează împotriva oxidării sunt incluse în dietele renale. Aceste alimente sunt alegeri excelente pentru pacienții cu dializă sau persoanele cu boli renale cronice. De altfel, exista alimente bune ca cele pe care le prezentam in acest articol dar si alimente periculoase, cancerigene, pe care trebuie sa le evitam pentru a avea o sanatate de fier.

Efectuarea anumitor modificări ale stilului de viață, cum ar fi consumul de alimente sănătoase, lucrul cu un dietetician renal și urmarea unei diete renale alcătuite din alimente prietenoase cu rinichii este importantă pentru persoanele cu boli de rinichi, deoarece acestea suferă de mai multe inflamații și prezintă un risc mai mare de boli cardiovasculare.

Iata care sunt cele 15 alimente bune pentru rinichi:

1. Ardei gras roșu

Jumatate de cană de bucatele de ardei gras roșu proaspat contine 1 mg sodiu, 88 mg potasiu, 10 mg fosfor.
Ardeii grași roșii sunt alimente bune pentru rinichi pentru ca au un conținut scăzut de potasiu și un gust bogat, dar nu acesta este singurul motiv pentru care sunt perfecti pentru dieta rinichilor. Aceste legume gustoase sunt, de asemenea, o sursă excelentă de vitamina C și vitamina A, precum și vitamina B6, acid folic și fibre. Ardeii grași roșii sunt buni pentru dvs., deoarece conțin licopen, un antioxidant care protejează împotriva anumitor tipuri de cancer.

ardei rosii legume sanatoase pentru rinichi
ardei rosii legume sanatoase pentru rinichi

Mănâncă ardei grași roșii cruzi, ca gustare sau aperitiv, sau amestecă-i în salată de ton sau de pui. Puteți, de asemenea, să folositi ardei gras rosu copt pe plita. Să-i folosiți ca topping pe sandvișuri sau la salatele de salată verde, să-i tăiați pentru o omletă, să ii adăugați la puiul grill sau să mancati ardeii cu curcan sau carne de vită. Veti avea pe masa o paleta variata de alimente bune pentru rinichi.

2. Varza, in orice top de alimente pentru rinichi

Jumatate de cană de varză tocata verde contine 6 mg sodiu, 60 mg potasiu, 9 mg fosfor.
O legumă cruciferă, varza este plină de fitochimicale, compuși chimici din fructe sau legume care separă radicalii liberi înainte de a putea dăuna organismului nostru. Multe fitochimicale sunt, de asemenea, cunoscute pentru ca protejeaza și lupta împotriva cancerului. Varza este recomandata si pentru o buna sănătate cardiovasculară si se numara printre cele mai bune alimente pentru rinichi.

Cu un conținut ridicat de vitamina K, vitamina C și fibre, varza este, de asemenea, o sursă bună de vitamina B6 și acid folic. Cu un conținut scăzut de potasiu și un cost foarte mic, este un aliment extrem de bun si accesibil la orice dieta renală.

Varza crudă aduce un plus excelent în dieta de dializă, servita ca salată de varză sau topping pentru carne de vita. Puteți să o gatiti la aburi, să folosiți cuptorul cu microunde pentru a o prepara sau pur si simplu să o fierbeți. Rulourile de varză făcute cu carne de curcan sunt un aperitiv excelent. Puteți să umpleți o foaie varză cu carne tocată de curcan și sa bagati roll-ul la cuptor. Veti obtine o portie excelenta, sanatoasa, plină de nutrienți.

3. Conopidă

conopida leguma sanatoasa pentru rinichi
conopida leguma sanatoasa pentru rinichi

Jumatate de cană de conopidă fiartă contine 9 mg sodiu, 88 mg potasiu, 20 mg fosfor
O altă legumă cruciferă, conopida este bogată în vitamina C și o sursă bună de acid folic și fibre. Conopida se regaseste in orice top de alimente pentru rinichi.

4. Usturoi

1 cățel de usturoi contine 1 mg sodiu, 12 mg potasiu, 4 mg fosfor.
Usturoiul ajută la prevenirea formării petelor pe dinți, scade colesterolul și reduce inflamația.

usturoi printre cele mai sanatoase alimente pentru rinichi
usturoi printre cele mai sanatoase alimente pentru rinichi

Cumpărați-l proaspăt sau praf și adăugați-l la preparatele din carne, legume sau paste. De asemenea, puteți prăji un catel de usturoi și îl puteți întinde pe pâine. Usturoiul oferă o aromă delicioasă, iar pudra de usturoi este un substitut excelent pentru sarea de usturoi în dieta de dializă.

5. Ceapă

Jumatate de cană de ceapă tocata contine 3 mg sodiu, 116 mg potasiu, 3 mg fosfor
Ceapa, membru al familiei Allium și aromă de bază în multe feluri de mâncare gătite, conține compuși de sulf care îi conferă mirosul său înțepător. Dar, pe lângă faptul că îi face pe unii să plângă, ceapa este bogată și în flavonoide, în special în quercetină, un puternic antioxidant care acționează pentru reducerea bolilor de inimă și protejează împotriva multor tipuri de cancer. Ceapa are un conținut scăzut de potasiu și o sursă bună de crom, un mineral care ajută la metabolismul carbohidraților, grăsimilor și proteinelor. Ceapa este prezenta in topurile de alimente pentru rinichi din intreaga lume.

ceapa leguma perfecta in dieta pentru rinichi
ceapa leguma perfecta in dieta pentru rinichi

Încercați să utilizați o varietate mai mare de ceapă, inclusiv albă, maro, roșie și altele. Mănâncă ceapă crudă pe burgeri, sandvișuri și în salate! Includeți ceapa în rețete precum carne de vită cu ardei și ceapă, sau in retetele preferate.

6. Mere, fructul perfect pentru rinichi. Printre cele mai bune alimente pentru rinichi

1 măr mediu cu coaja contine zero sodiu, 158 mg potasiu, 10 mg fosfor.
Se cunoaște că merele reduc colesterolul, previn constipația, protejează împotriva bolilor de inimă și reduc riscul de cancer. Cu un conținut ridicat de fibre și compuși antiinflamatori, un măr pe zi poate ține cu adevărat doctorul departe. Vești bune pentru persoanele cu boli de rinichi care au deja nevoie de vizite la medic.

mere - alimente bune pentru rinichi
mere – alimente bune pentru rinichi

One apple per day, keeps the doctor away.

Merele le puteți mânca crude, le puteti gati la cuptor, puteti face compot de mere. Sau le puteti transforma într-un delicios suc de mere. Mananca multe mere si fii sigur/a ca sunt niste alimente bune pentru rinichi in orice forma le-ai consuma.

7. Afine, fructe extrem de bune pentru rinichi

Jumatate de cană de afine proaspete contine 4 mg sodiu, 65 mg potasiu, 7 mg fosfor.
Afinele au un conținut ridicat de fitonutrienți antioxidanți numiți antocianidine, care le conferă culoarea albastră. Afinele sunt pline de compuși naturali care reduc inflamațiile. Afinele sunt o sursă bună de vitamina C, mangan (un compus care vă menține oasele sănătoase) și fibre. De asemenea, pot ajuta la protejarea creierului de unele dintre efectele îmbătrânirii. S-a demonstrat că antioxidanții din afine și alte fructe de pădure ajută la încetinirea descompunerii osoase la șobolani. Afinele au un conținut scăzut de estrogen.

afine- alimente bune pentru rinichi
afine- alimente bune pentru rinichi

Cumpărați afine proaspete, congelate sau uscate și încercați-le în cereale sau într-un smoothie de fructe. De asemenea, puteți bea suc de afine sau pur si simplu sa le mancati asa naturale, spalate bine si atat. Avand un continut mare de antioxidanti sunt perfecte pentru dietele de slabit pe termen lung, motiv pentru care toti nutritionistii le recomanda. Afinele constituie un aliment minune pentru rinichi!

8. Alimente bune pentru rinichi – Zmeură

Jumatate de cană de zmeură contine zere mg sodiu, 93 mg potasiu, 7 mg fosfor.
Zmeura conține un fitonutrient numit acid elagic care ajută la neutralizarea radicalilor liberi din organism pentru a preveni deteriorarea celulelor. De asemenea, conțin flavonoide numite antocianine, antioxidanți care le dau culoarea rozalie. O sursă excelentă de mangan, vitamina C, fibre, acid folic, vitamina B. Zmeura poate avea proprietăți care inhibă creșterea celulelor canceroase și formarea tumorilor. Sunt foarte bune in orice dieta, mai ales in cele renale.

zmeura fructe sanatoase pentru rinichi
zmeura fructe sanatoase pentru rinichi

Adăugați zmeură în cereale, deserturi, sau consumati-le crude, spalate bine. Sunt un deliciu.

10. Căpșuni

Jumatate de cană de căpșuni proaspete (aprox 5 capsuni) contin 1 mg sodiu, 120 mg potasiu, 13 mg fosfor.
Căpșunile sunt bogate în două tipuri de fenoli: antocianine și elagitanine. Antociananele sunt cele care dau căpșunilor culoarea lor roșie și sunt antioxidanți puternici care ajută la protejarea structurilor celulare ale corpului și la prevenirea deteriorării oxidative. Căpșunile sunt o sursă excelentă de vitamina C și mangan și o sursă foarte bună de fibre. Se știe că oferă protecție cardiacă, precum și ca au componente „anti-cancer” și antiinflamatoare. Capsunile sunt clar alimente excelente pentru rinichi in orice forma le prepari.

alimente bune pentru rinichi
alimente bune pentru rinichi

Mănâncă căpșuni cu cereale, piureuri și salată. Sau serveste-le în stare proaspătă. Dacă doriți un desert mai elaborat, puteți face budincă sau sorbet de căpșuni sau piure și le puteți îndulci pentru a fi servite drept desert.

11. Cireșe, un deliciu pentru corp, sanatate si rinichi

Jumatate de cană de cirese proaspete contin 0 mg sodiu, 160 mg potasiu, 15 mg fosfor.
S-a demonstrat că vișinele reduc inflamația atunci când sunt consumate zilnic. Ciresele fac parte din categoria alimente bune pentru rinichi, dar nu numai. De asemenea, acestea sunt pline de antioxidanți și fitochimicale care protejează inima.

Consumați cireșe proaspete ca gustare sau preparați un sos de cireșe pentru a fi servit cu miel sau carne de porc. Sucul de cireșe este un alt mod de a consuma acest fruct delicios.

12.Cele mai bune alimente pentru rinichi – Struguri roșii

Jumatate de cană de struguri roșii contin 1 mg sodiu, 88 mg potasiu, 4 mg fosfor.
Strugurii roșii conțin mai mulți flavonoizi care le conferă culoarea roșiatică. Flavonoidele ajută la protejarea împotriva bolilor de inimă, prevenind oxidarea și reducând formarea cheagurilor de sânge. Resveratrolul, un flavonoid găsit în struguri, poate stimula, de asemenea, producția de oxid nitric care ajută la relaxarea celulelor musculare din vasele de sânge pentru a crește fluxul sanguin. Acești flavonoizi oferă, de asemenea, protecție împotriva cancerului și previn inflamația.

struguri rosii fructe bune pentru rinichi
struguri rosii fructe bune pentru rinichi

Cumpărați struguri cu „piele” roșie sau mov, deoarece conținutul lor de antocianină este mai mare. Mai ales daca esti in cautare de fructe bune pentru rinichi, acestia rosii sau mov sunt recomandati. Adăugați struguri la o salată de fructe sau la o salată de pui. Puteți bea strugurii inainte sa fermenteze sub formă de suc de struguri.

13. Albușuri de ou

Jumatate de cană de albușuri de ou contin 7 grame de proteine, 110 mg sodiu, 108 mg potasiu, 10 mg fosfor.
Albușurile sunt proteine ​​pure și oferă cea mai înaltă calitate a proteinelor cu toți aminoacizii esențiali. La dieta pentru rinichi, albușurile furnizează proteine ​​cu mai puțin fosfor decât alte surse de proteine, precum gălbenușul de ou sau carnea.

Cumpărați albușuri praf, scoateti-le proaspete din ou, sau eventual mai gasiti si albusuri pasteurizate. Faceți o omleta sau un sandwich de albus de ou, adăugați albușuri de ou pasteurizate în smoothie-uri sau shake-uri, preparați gustări de ou. Sau adăugați albușuri de ouă fierte în salata de ton sau salata de cruditati pentru a adăuga proteine ​​suplimentare in salata.

14. Alimente pentru rinichi – Pește

85 de grame de somon sălbatic contin 50 mg sodiu, 368 mg potasiu, 274 mg fosfor.
Peștele oferă proteine ​​de înaltă calitate și conține grăsimi antiinflamatorii numite omega-3. Grăsimile sănătoase din pești pot ajuta la combaterea bolilor precum bolile de inimă și cancerul. Omega-3 ajută, de asemenea, la scăderea lipoproteinelor cu densitate scăzută sau a colesterolului LDL, care este colesterolul rău, și la creșterea lipoproteinelor cu densitate ridicată sau a colesterolului HDL, care este colesterolul bun.

American Heart Association 1 și American Diabetes Association 2 recomandă consumul de pește de cel puțin două ori pe săptămână. Peștii cu cea mai mare cantitate de omega-3 includ ton alb, hering, macrou, păstrăv și somon .

15. Ulei de măsline

1 lingură de ulei de măsline contine mai puțin de 1 mg sodiu, mai puțin de 1 mg potasiu, 0 mg fosfor.
Uleiul de măsline este o sursă excelentă de acid oleic, un acid gras antiinflamator. Grăsimea mononesaturată din uleiul de măsline protejează împotriva oxidării. Uleiul de măsline este bogat în polifenoli și compuși antioxidanți care previn inflamația și oxidarea.

ulei de masline bun pentru rinichi
ulei de masline bun pentru rinichi

Studiile arată că populațiile care utilizează cantități mari de ulei de măsline în loc de alte uleiuri au rate mai mici de boli de inimă și cancer.

Cumpărați ulei de măsline virgin sau extravirgin deoarece au un conținut ridicat de antioxidanți. Folosiți ulei de măsline pentru a pregăti salata , la gătit, pentru scufundarea pâinii sau pentru marinarea legumelor .

Discutați cu nutritionistul sau cu medicul despre încorporarea acestor 15 alimente pentru o dietă renală în planul dvs. de alimentație sănătoasă. Rețineți că aceste alimente sunt sănătoase pentru toată lumea – inclusiv membrii familiei și prietenii care nu au boli de rinichi sau nu sunt dializați. Când îți aprovizionezi bucătăria cu alimente delicioase, sănătoase, prietenoase cu rinichii, acesta este un pas foarte important pentru sanatatea ta per total.

Surse:

https://dana.ro/10-alimente-bune-pentru-rinichi/

https://www.davita.com/diet-nutrition/articles/advice/top-15-healthy-foods-for-people-with-kidney-disease

RASPUNDE

Te rog adauga comentariul tau
Introdu numele tau aici